Gyógyító thaibox

Gyógyító thaibox

2013. 04. 07.
Megosztás

Szentendrén sikerrel alkalmazzák a muaythai-t, közismertebb nevén a thaiboxot a nevelésben.

Szászi Ferenc edző vezetésével a Szentendre Városi Sportegyesület és a Dunakanyar Alternatív Oktatásáért Alapítvány közös kezdeményezéseként újdonság erejű folyamat indult el a magyar oktatási rendszerben.

Az első nagysikerű próbanapok után meglepően élénk érdeklődés és igény mutatkozott a gyerekek részéről a thaibox órák iránt. 2012. decembertől az iskolában 45 és 90 perces thaibox órák kerültek be a 6-18 éves gyerekek iskolai tanrendjébe heti 2-3 alkalommal. A muaythai harcművészete nem csupán levezetni, hanem megelőzni segít a stresszt. Önuralomra tanít, kiegyensúlyozottá tesz. A siker, a győzelem állapota elsajátíthatóvá válik. A harcos szellemiség átitatja a mindennapokat, így irányítottan, egyúttal észrevétlenül kerül a győzni akarás, az életre valóság a fiatalok életébe. Az oktatás tematikája elsősorban a thaibox önvédelmi jellegére épül.

Az alaptechnikákat elsajátítva, a gyerekek egy élvezetes küzdősport-mozgásforma részesévé válnak, akár zenés edzések keretében. Közepes és magas intenzitású, különböző ütéseken, rúgásokon alapuló mozgásformát sajátíthatnak el, lendületes, dinamikus körítéssel tálalva.

Az állóképesség növelése is az órák célja, amit a keringési rendszer fokozott, a közepesnél kicsit erősebb terhelésével érhetünk el. A törzsizmok erősítésére és ezzel a helyes testtartás elsajátításának segítésére is hangsúlyt fektetünk. Hangulatos órák, amiken nagy mennyiségű kalóriát is el lehet égetni. Ugyanakkor nincs túlterhelve a gyerek, mert az edzés intervall-szerűen van felépítve, váltakozó intenzitással. Játékosság, mozgékonyság hangsúlyos az órákon, a sérülések esélye a védőfelszerelések használata miatt minimális.

Nem verekedni tanulnak meg a fiatalok, ellenben egy technikai rendszerben mozognak majd otthonosan, magabiztosan. Az edzéseken többek lesznek önmaguknál, miközben testük-lelkük megújul. A technikai sajátosságokon túl kiemelt hangsúlyt kap a sport csapatformáló jellege is.

Az eredményesség kimutatható az autista gyerekek terápiájában, az iskolaéretlen kisiskolások felzárkóztatásában, a közoktatásból teljesen kiszorult deviáns viselkedésű tanulók nevelésében.

(Forrás: nem olimpiai sportágak sajószolgálata)